PLAVNICA 2016

Triatlonci provode mnogo vremena u pripremi za takmičenja pa ukoliko želite da se oprobate u ovom sportu morate to imati na umu. Iako u prvi mah može izgledati nemoguće, uz malo volje i organizacije svi trening planovi mogu biti ostvareni. Učesnici u triatlonu često koriste ovaj sport za poboljšanje ili održavanje svoje fizičke kondicije. Svaki sport (segment) u triatlonu je sport izdržljivosti, pa sami trening za triatlon pruža korisne kardiovaskularne vjezbe. Pored toga, triatlonci se susreću sa manje povreda u odnosu na one koji se bave samo jednim od sportova od kojih je triatlon sastavljen, a uzrok tome je sto se rutina jednoličnog treninga razbija uvrštavanjem druga dva sporta i cross treninga.

Plivanje

Triatlonci će često koristiti svoje noge manje energično i pažljivije od ostalih plivača i tako sačuvati svoje mišiće nogu za biciklo i trčanje koje slijedi. Mnogi triatlonci koriste drugačije zaveslaje i tako se lakše bore sa uzburkanom vodom i čuvaju energiju za dugačka plivanja. Većina triatlona se organizuje na otvorenoj vodi (okean, more ili jezero). Kao rezultat toga, triatlonci se u plivačkom dijelu moraju boriti za poziciju, a mogu steći određenu prednost tako što će "draftovati" tj. plivati u visini kuka konkurenta do sebe. Triatlonci često koriste "dolphin kicking" i ronjenje kako bi plivali protiv talasa ili iskoristili enegriju talasa i time dobili na brzini. Takođe, "open water" plivanje zahtijeva gledanje, tj. često podizanje glave kako bi se našli znaci ili bove koje označavaju kurs. Modifikovani zaveslaj omogućava triatloncu da podigne glavu iznad vode kako bi uvidio bovu, i bez ometanja plivanja ili rasipanja energije ostao na kursu.
Iz razloga što se "open water" plivanje često praktikuje u hladnoj vodi i zato što plivačko odijelo obezbeđuje određenu prednost, specijalizovana triatlon odijela razvila su se da odgovaraju različitim uslovima tj. temperaturi vode.

Biciklizam

Biciklizam u triatlonu se može značajno razlikovati u odosu na profesionalne biciklističke trke, u zavisnosti od toga da li je draftovanje dozvoljeno tokom takmičenja. Draftovanje, tj. vožnja bicikla u zavjetrini takmičara ispred, dozvoljena je na svim triatlon takmičenjima u Crnoj Gori.

Trčanje

Ono što značajno razlikuje trčanje u triatlonu je to što se ono dešava nakon što je takmičar završio dva predhodna segmenta, tako da su u ovom trećem, završnom segmentu, mišići značajno zamoreni. Efekat prelaženja sa bicikla na trčanje može djelovati zaprepašćujuće za triatlonce početnike. Oni su često zatečeni slabošću mišića u prvih nekoliko minuta trčanja kao i saznanjem da su prilično sporiji u odnosu na svoje trkačke treninge. Kako bi se lakše organizam pripremio na ono sto ga čeka na prelazu između segmenata, triatlonci kroz svoje treninge praktikuju takozvane 'back to back' treninge, poznatije kao bricks. To su teninzi u kojima se uključuju dvije discipline, obično biciklo i trčanje.

Tranzicija

Promjena sa sporta na sport, tj. sa segmenta na segment, odvija se u zoni tranzicije. Tranzicija je polazno mjesto gdje bicikla, patike, hidratacija i druga oprema čeka spremna i koristi se tokom događaja. Prva tranzicija, poznata kao T1, je između plivačkog i biciklističkog segmenta. Druga tranzicija ili T2 je između biciklističkog i trkačkog segmenta. Većina triatlon takmičenja organizovana je tako da se i T1 i T2 odigravaju u zajedničkoj zoni, a to znači da biciklo treba vratiti upravo onamo odakle ste ga i uzeli. Vrijeme provedeno u tranziciji se mjeri i ulazi u ukupno vrijeme, pa samim tim može biti itekako značajan segment triatlon trke.